Szeretettel köszöntelek a Prius klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Prius klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Prius klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Prius klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Prius klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Prius klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Prius klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Prius klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ismét a Facebookon hozott nyilvánosságra előzetest a Prius egyterűről a Toyota, ezúttal a középkonzol látható.
Hamarosan érkezik a Toyota Prius egyterűsített, családi változata, az autóról folyamatosan érkeznek az előzetesek. Ehhez a Facebookot használja a japán gyártó, ezúttal a Prius egyterű középkonzolját mutatták meg.
Bőven van különbség a hagyományos és az új Prius kialakítása között, az egyterűben alkalmazott megoldások modernebbnek és kellemesebbnek tűnnek.
Már sok kritika érte a hibrid és a villanyautó gyártókat amiatt, hogy a gyalogosokra nagy veszélyt jelentenek a halkan suhanó négykerekűek. A Toyota nem régen mutatta be a plug-in hibrid modelljét, amellyel kapcsolatban hasonló problémák álltak fenn. A gyártó úgy orvosolta ezt, hogy a motorháztető alá épített egy hangszórót, amely a sima Prius esetében akkor működik, ha kizárólag villanyos üzemben hajt a sofőr a plug-in-ban pedig mindig . A hang magassága a sebesség növelésével változik.
|
|
A Budapesten megrendezett Triatlon Világbajnokság volt a világ első zöld triatlonja. A Toyota egy Plug-in Prius prototípust biztosított a mezőny számára a kerékpáros futam pályabejárásának idejére. A különleges, hálózatról is feltölthető full hibrid autó tisztán elektromos üzemmódban tette meg a 15 kilométeres utat a kerékpárosok előtt haladva, akiknek így nem kellett megszenvedniük a szokásos felvezető járművek kipufogógázát. A Toyota akkor is a környezeti terhelés csökkentésére törekedett, amikor öt darab Prius hibridet bocsátott a versenysorozat szervezőinek rendelkezésére.
|
14 éve | Ruszkay Gyula István | 0 hozzászólás
14 éve | Ruszkay Gyula István | 2 hozzászólás
|
Ki gondolná, hogy a beragadó gázpedálok és a milliós visszahívások ellenére is igen nagy népszerűségnek örvend a Toyota első hibridje, vagyis a Prius. A környezetbarát hajtáslánccal szerelt japán modell értékesítése elérte a 200 ezres példányszámot Európában, amely egy ilyen alternatív meghajtású járműtől igencsak szép eredmény. Érdekes egyébként, hogy az elmúlt néhány évben mekkorát ugrott a kereslet a Prius iránt.
A Schneider Electric bemutatta új fejlesztését, az elektromos hálózatról tölthető hibrid járművek strasbourgi próbaüzeméhez szállított töltőit. A próbaüzem az EDF és a Toyota közreműködésével valósul meg.
A vállalat által biztosított 135 töltőt a partnercégek parkolóiba és a próbaüzemben részt vevő strasbourgi lakosok otthonaiba telepítik. A projekt lehetőséget kínál a töltők valós élethelyzetben történő tesztelésére. Minden töltő rögzíti majd a használatával kapcsolatos információkat, amelyek segítik a fogyasztói igények megismerését és még hatékonyabb megoldások fejlesztését.
14 éve | Ruszkay Gyula István | 1 hozzászólás
A Toyota kölni központjánál egy Sun-Carportnak nevezett töltőállomást is felállított a Solar World AG segítségével. A berendezés lényege, hogy a plug-in Prius akkumulátorait a napkollektorok által termelt árammal tölthetjük fel. A napelemek maximum teljesítménye 2 kW. A mérések szerint a napenergiával is feltöltött Prius így naponta 30 kilométert is képes lehet megtenni tisztán elektromos módban, szén-dioxid kibocsátás nélkül. A konnektorról is tölthető Prius egyébként is kitűnő adatokkal rendelkezik, ugyanis 20 kilométert képes megtenni kizárólag elektromotorral, akár 2,6 literes fogyasztás is elérhető vele, de emissziója is mindössze 59 g/km.
Két éven belül megkezdődik a benzin-elektromos kisautó gyártása Franciaországban.
Míg a Honda törpe sportkocsit kínál hibrid hajtással, a Toyota ismét praktikusabban közelít a problémához. A Prius és az Auris hibrid változata után egy kisautó készül a Toyota bevált hibrid hajtásrendszerével. A típus már a jövő tavasszal érkező, következő generációs Yarison alapul majd, és az ígéretek szerint alacsonyabb, 4 liter alatti fogyasztást produkál majd, mint a jelenlegi dízelmotoros kivitel.
Az Auris Hybrid Synergy Drive (HSD) kategóriájának első full hybrid modellje. A két villanymotor és az 1,8 literes VVT-i benzinmotor együttműködése nyomán kiváló a teljesítménye és a hatékonysága is. Az erőforrások közötti automatikus kapcsolás észrevehetetlen: haladhat csupán elektromos energia vagy csak a benzinmotor erejének felhasználásával, vagy a kettő intelligens kombinálásával.
Világszerte már több mint 2 millió Toyota-tulajdonos élvezheti a megbízható HSD technológia által nyújtott előnyöket, például a kivételesen alacsony emissziót (kevesebb mint 99 g/km*), vagy az üzemanyag takarékos használatát**.
Akár hét személyt is szállíthat a Toyota következő hibridje, így tovább bővülhet a potenciális vásárlók köre, azokkal, akik eddig szűkösnek találták a benzin-elektromos autókat.
A szaksajtóban Prius Alpha néven emlegetett modell több szempontból is előrelépést hoz. Egyfelől mintegy 300 milliméterrel hosszabb tengelytávjával és magasabb tetővonalával a legtágasabb, valóban takarékos hibridek egyike lehet a piacon – nyilván nem sorolhatjuk ide azokat az óriási luxusautókat, amelyekben V8-as benzinmotorhoz társítanak néhány tíz lóerős villanymotorokat.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás